Subject: 29.1; TUTORIAL.pl is outdated
From: Christopher Yeleighton <[email-masked]>
To: [email-masked]
Date: Sat, 20 Jan 2024 00:31:30 +0000
List-Id: <debbugs-submit.debbugs.gnu.org>

Action: C-h t C-s bar"

Emacs tutorial in Polish (TUTORIAL.pl) says:

/===\
Jeśli pracujesz w systemie z okienkowym trybem graficznym, jak X11
lub MS-Windows, to prawdopodobnie po lewej stronie okna Emacsa znajduje
się prostokątny obszar nazywany po angielsku "scrollbar", a po polsku
suwakiem. Za jego pomocą możesz przewijać tekst, używając do tego myszy.

 >> Spróbuj nacisnąć środkowy klawisz myszy u góry podświetlonego
obszaru na suwaku. To powinno przewinąć tekst do miejsca
określonego przez wysokość, na której nacisnąłeś klawisz myszy.

 >> Przesuń mysz do miejsca oddalonego od górnego końca suwaka o mniej
więcej trzy linie i naciśnij lewy klawisz myszy kilka razy.
\===/

In GNU Emacs 29.1 (build 1, x86_64-pc-linux-gnu, GTK+ Version 3.24.38,
cairo version 1.17.8)
Windowing system distributor 'The X.Org Foundation', version 11.0.12101010
System Description: Arch Linux

Configured using:
'configure --sysconfdir=/etc --prefix=/usr --libexecdir=/usr/lib
--with-tree-sitter --localstatedir=/var --with-cairo
--disable-build-details --with-harfbuzz --with-libsystemd
--with-modules --with-x-toolkit=gtk3 'CFLAGS=-march=x86-64
-mtune=generic -O2 -pipe -fno-plt -fexceptions -Wp,-D_FORTIFY_SOURCE=2
-Wformat -Werror=format-security -fstack-clash-protection
-fcf-protection -g
-ffile-prefix-map=/build/emacs/src=/usr/src/debug/emacs -flto=auto'
'LDFLAGS=-Wl,-O1,--sort-common,--as-needed,-z,relro,-z,now -flto=auto''

Configured features:
ACL CAIRO DBUS FREETYPE GIF GLIB GMP GNUTLS GPM GSETTINGS HARFBUZZ JPEG
JSON LCMS2 LIBOTF LIBSYSTEMD LIBXML2 M17N_FLT MODULES NOTIFY INOTIFY
PDUMPER PNG RSVG SECCOMP SOUND SQLITE3 THREADS TIFF TOOLKIT_SCROLL_BARS
TREE_SITTER WEBP X11 XDBE XIM XINPUT2 XPM GTK3 ZLIB

Important settings:
value of $LANG: pl_PL.UTF-8
locale-coding-system: utf-8-unix

Major mode: Fundamental

Minor modes in effect:
shell-dirtrack-mode: t
tooltip-mode: t
global-eldoc-mode: t
show-paren-mode: t
electric-indent-mode: t
mouse-wheel-mode: t
tool-bar-mode: t
menu-bar-mode: t
file-name-shadow-mode: t
global-font-lock-mode: t
font-lock-mode: t
blink-cursor-mode: t
line-number-mode: t
indent-tabs-mode: t
transient-mark-mode: t
auto-composition-mode: t
auto-encryption-mode: t
auto-compression-mode: t

Load-path shadows:
None found.

Features:
(face-remap mhtml-mode css-mode color js c-ts-common cc-mode cc-fonts
cc-guess cc-menus cc-cmds cc-styles cc-align cc-engine cc-vars cc-defs
sgml-mode facemenu skeleton compile reveal noutline outline two-column
kmacro conf-mode network-stream url-http url-gw url-auth eww xdg
url-queue shr pixel-fill kinsoku url-file svg dom mm-url gnus nnheader
range cus-theme eieio-custom xwidget url-handlers bookmark wid-browse
tree-widget icon server locate bib-mode tabify w32-vars ebnf2ps ps-print
ps-print-loaddefs lpr dos-vars tramp tramp-loaddefs trampver
tramp-integration files-x tramp-compat parse-time iso8601 format-spec
ntlm hmac-md5 hex-util md4 nsm net-utils ldap kermit gravatar dns
url-cache goto-addr gnutls eudc-vars dig dbus xml bug-reference ange-ftp
cus-edit cus-start cus-load icons wid-edit cl-print debug backtrace
display-line-numbers doc-view filenotify image-mode exif ps-mode
sh-script rx smie treesit executable misearch multi-isearch dired-aux
shell pcomplete comint ansi-osc ring find-func cl-extra shortdoc
thingatpt help-fns radix-tree mailalias mailclient textsec uni-scripts
idna-mapping ucs-normalize uni-confusable textsec-check help-mode pp
shadow sort mail-extr emacsbug message yank-media puny dired
dired-loaddefs rfc822 mml mml-sec epa derived epg rfc6068 epg-config
gnus-util text-property-search mm-decode mm-bodies mm-encode mail-parse
rfc2231 mailabbrev gmm-utils mailheader sendmail rfc2047 rfc2045
ietf-drums mm-util mail-prsvr mail-utils browse-url url url-proxy
url-privacy url-expand url-methods url-history url-cookie
generate-lisp-file url-domsuf url-util url-parse auth-source cl-seq
eieio eieio-core cl-macs password-cache json map byte-opt gv bytecomp
byte-compile url-vars mailcap mule-util jka-compr info time-date subr-x
apropos imenu man cl-loaddefs cl-lib ansi-color rmc iso-transl tooltip
cconv eldoc paren electric uniquify ediff-hook vc-hooks lisp-float-type
elisp-mode mwheel term/x-win x-win term/common-win x-dnd tool-bar dnd
fontset image regexp-opt fringe tabulated-list replace newcomment
text-mode lisp-mode prog-mode register page tab-bar menu-bar rfn-eshadow
isearch easymenu timer select scroll-bar mouse jit-lock font-lock syntax
font-core term/tty-colors frame minibuffer nadvice seq simple cl-generic
indonesian philippine cham georgian utf-8-lang misc-lang vietnamese
tibetan thai tai-viet lao korean japanese eucjp-ms cp51932 hebrew greek
romanian slovak czech european ethiopic indian cyrillic chinese
composite emoji-zwj charscript charprop case-table epa-hook
jka-cmpr-hook help abbrev obarray oclosure cl-preloaded button loaddefs
theme-loaddefs faces cus-face macroexp files window text-properties
overlay sha1 md5 base64 format env code-pages mule custom widget keymap
hashtable-print-readable backquote threads dbusbind inotify lcms2
dynamic-setting system-font-setting font-render-setting cairo
move-toolbar gtk x-toolkit xinput2 x multi-tty make-network-process
emacs)

Memory information:
((conses 16 477673 55379)
(symbols 48 21685 7)
(strings 32 94764 7660)
(string-bytes 1 2586708)
(vectors 16 62740)
(vector-slots 8 974869 75941)
(floats 8 548 259)
(intervals 56 11863 1357)
(buffers 984 50))